Information gällande felanmälan

Nedan finner ni telefonnummer och kontaktuppgifter för olika fel som kan uppstå i lägenheten eller fastighenten.
Tänk på att felanmälan inte skall göras till styrelsen.

Felanmälan per telefon under kontorstider: HSB Göteborgs Boendeservice 010-442 20 00
 
Felanmälan på internet: Klicka här för att komma till felanmälan

Felanmälan av hiss: Kone telefonnummer 020-72 20 20

Felanmälan av garageport under kontorstider: Assa Abloy telefon 020-24 98 00

Vitvaror: anmäls direkt till leverantören, Bosch/Siemens, telefon 0771- 11 22 77.
Meddela alltid namnet på bostadsrättsföreningen och modellbeteckning på vitvaran.

Telia: Vid problem med TV, bredband eller telefoni anmäler man detta direkt till Telia:  
020-240 250 (kundtjänst 020-755 766).

Om man har råkat ut för ett akut fel som inte kan vänta till ordinarie arbetstid kan man ringa Securitas journummer: 010-470 55 98.
Notera att varje enskild utryckning av Securitas faktureras föreningen och det är därför viktigt att endast ringa när man inte kan vänta till ordinare arbetstider. Om felet inte är akut ska man använda telefonnumret eller länken högst upp på sidan.
Se bifogad fil för uppgifter om vad Securitas jour kan hjälpa till med.

Kontaktuppgifter till HSB felanmälan finns även på anslagstavlorna vid entréerna.