Felanmälan under dagtid vardagar görs till HSB Göteborg, telefon 010-442 24 24 alt hsb.se/felanmalan på vår hemsida, i menyn på sidan. Felanmälan
Fel på Telia bredband, TV kontakta Telia direkt. Fjärrvärmeanläggningen kontakta Göteborgs Energi.
Det är viktigt att alla anmäler fel, så att de snabbt kan åtgärdas. Exempel på saker som bör felanmälas av bostadsinnehavare är rinnande toaletter, problem med element/värme etc.
Akut felanmälan övrig tid, som inte kan vänta tills nästföljande vardag.
Vid brand ring 112
Stor vattenläcka ring direkt till Securitas 010-470 55 98
Övriga fel såsom strömavbrott, mindre vattenläcka m.m. och ej direkt akut, rådgör helst med någon i styrelsen eller din granne för bedömning, kanske går det att lösa enklare fel inom bostadsrättsföreningen.
Vid anmälan till Securitas som kan vänta tills nästföljande vardag, bekostar bostadsrättshavaren själv Securitas utryckningskostnad.