Föreningen har ett avtal om fastighetsskötsel, trappstädning och jour med HSB Malmö
Felanmälan sker på:
Den vanliga felanmälan är öppen mellan 08.00-16.00 därefter tar jouren över på samma nummer.
Felanmäl digitalt på Mitt HSB, där kan du följa ärendet.
Du har automatiskt ett användarkonto och du loggar in med BankID eller lösenord.
Problem att logga in? Fyll i formuläret på hsb.se/malmo/felanmalan (då kan du inte följa ärendet).
Kontakta HSB Malmös fastighet- och trygghetsjour för akuta ärende dygnet runt på 010-442 30 00, välj 1.
Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov. Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik.
Om det är fara för liv, ring alltid 112.
Observera att detta endast gäller akuta ärenden som exempelvis:
Passagesystem ur funktion, ej möjligt att komma in i huset via annan dörr
Vattenläckor
Stopp i avlopp
Inbrottsskador
Glasskador
Elfel, säkringsbyte
Avsaknad av värme/varmvatten
Låsfel (avser föreningens gemensamma dörrar och fönster)
Stormskador och lösa föremål som riskerar falla ned
Undersökningar vid brandlukt/rök
Fel på tvättutrustning
Störningsjouren kan även kontaktas vid störningar, t.ex. hög musik eller obehöriga i trapphus.
Tycker du inte att fastighetsförvaltningen fungerar som den skall anmäler du detta till styrelsen: brf.manligheten@gmail.com
Tele2 är leverantör för tv och Ownit är leverantör för bredband. För vidare information hänvisar vi till www.tele2.se och www.ownit.se.
Kontrollera också gärna först eventuella driftstörningar via Ownits hemsida.