Felanmälan

Här hittar du information hur du felanmäler saker. Tänk på att du själv är ansvarig och blir debiterad för det som ligger på ditt eget underhållsansvar. Du kan läsa mer om det under underhållsansvar, längre ner på sidan.

Föreningen har ett avtal om fastighetsskötsel, trappstädning och jour med  HSB Malmö

Felanmälan sker på:

010-442 30 00

Den vanliga felanmälan är öppen mellan 08.00-16.00 därefter tar jouren över på samma nummer.

Jour

Jouren har öppet på kvällar och helger och tar hand om akuta fel.

Till akuta fel räknas inte sånt som kan vänta tills dagen efter, typ fel på tvättmaskin och dylikt.

010-442 30 00

Du kan även göra felanmälan, antingen via hsb.se/malmo, logga in, där det står "logga in", felanmäl sedan via "mina sidor", eller via HSB Portalen.
Du kan också logga in på HSB Malmö eller HSB portalen genom logga in till höger i huvudmenyn, under länkar, på denna sida.

Tycker du inte att fastighetsförvaltningen fungerar som den skall anmäler du detta till vicevärden.
Vicevärden nås på 0708-918603 alt på sin e-post:

vicevarden@manligheten.se

 

Felanmälan av kabeltv

Föreningen har ett avtal med Com Hem för kabeltv. Deras kundtjänst är öppen vardagar 8-21 och helgdagar 9-18, Felanmälan görs på tel. 0771 55 00 00

Felanmälan av bredband

Föreningen har i dagsläget INGET supportavtal, för enskilda användare, med Ownit.

Föreningen har ett på den utrustning föreningen är ansvarig för. Enkelt uttryckt, från väggen i respektive lägenhet, ner i källaren till switcharna.

Upplever Ni problem med ert bredband, följ nedan bifogade dokument , felanmälan_Bredband.

Ta DÄREFTER kontakt med vicevärden.

Kontrollera också gärna först eventuella driftstörningar via Ownits hemsida.

Underhållsansvar Bostadsrättsinnehavare/ bostadsrättsförening

Kort om underhållsansvar..

Länk till sida i senaste Hemma i HSB. Tål att repetera.