Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. Många fel kan du lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av, innan du lämnar ett ärende.
Så här felanmäler du din kyl, frys, tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin, micro eller spishäll.
Alla fel (förutom vitvaror), oavsett om det går på garantin eller inte, ska du skicka in via formuläret som finns längst ner på denna sida. Om det saknas information kommer du att behöva komplettera ditt ärende, vilket kan göra att ärendet tar längre tid att hantera. Så tänk på att göra anmälan så komplett och noggrann du kan med text och bilder redan från början.
Vanliga frågor och svar om garantiärende/felanmälan
Om det är ett akut ärende som inte kan vänta, som vattenläcka, inbrottsskada eller krossat fönster, ring HSB Malmös fastighet- och trygghetsjour dygnet runt på 010-442 30 00, välj 1. Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov.
Om det är fara för liv, ring alltid 112.
Det är GoRide som har hand om all support gällande lådcykelpoolen. Här kan läsa mer om bokning och felanmälan.
Vid fel på tv eller bredband, kontakta leverantören.