Felanmälan

Här kan du läsa mer om hur du själv åtgärdar eventuella fel samt hur du lämnar en felanmälan (som till exempel kan vara ett garantiärende). Du anmäler alla fel via formuläret nedan. Gäller det vitvaror anmäler du det direkt till entreprenören.

Fel som du själv kan, och bör, åtgärda 

Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarnaMånga fel kan du lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av, innan du lämnar ett ärende. 

Felanmäl vitvaror till Siemens

Så här felanmäler du din kyl, frys, tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin, micro eller spishäll.

Felanmäl via formuläret här

Alla fel (förutom vitvaror), oavsett om det går på garantin eller inte, ska du skicka in via formuläret som finns längst ner på denna sida. Om det saknas information kommer du att behöva komplettera ditt ärende, vilket kan göra att ärendet tar längre tid att hantera. Så tänk på att göra anmälan så komplett och noggrann du kan med text och bilder redan från början. 

Vanliga frågor och svar om garantiärende/felanmälan

Akuta ärende – ring jouren

Om det är ett akut ärende som inte kan vänta, som vattenläcka, inbrottsskada eller krossat fönster, ring HSB Malmös fastighet- och trygghetsjour dygnet runt på 010-442 30 00, välj 1. Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov.  

Om det är fara för liv, ring alltid 112. 

Lådcyklar

Det är GoRide som har hand om all support gällande lådcykelpoolen. Här kan läsa mer om bokning och felanmälan

Tv och bredband

Vid fel på tv eller bredband, kontakta leverantören.