Om Föreningen

Föreningen registrerades 1954-01-23 med byggnadsår 1957 och äger fastigheten Asken 3 i Avesta kommun med adresserna Torsgatan 18 och Åsgatan 6 A-C. Föreningen innehåller 61 st lägenheter med bostadsrätt och 5 st lokaler med hyresrätter samt 6 st garage och 20 st biluppställningsplatser.

Tillsammans äger vi våra fastigheter, varje bostadsrättshavare är medlem med lika rättigheter och skyldigheter.

Bostadsrättsföreningen är ansluten till HSB MälarDalarna, samarbetet med HSB MälarDalarna regleras i stadgarna.
Förvaltningen sker enligt självkostnadsprincipen. Avgiften som styrelsen fastställer skall täcka kapital- och driftskostnader samt avsättning till inre och yttre underhåll.
Medlemmarna skall själva avgöra på vilken nivå förvaltningen skall läggas.
De krav som ställs från de boende blir ett rättesnöre för styrelsen som svarar för det praktiska förvaltningsarbetet.

Föreningens besöksadress kontor:
HSB Brf Tor i Avesta