FELANMÄLAN

HSB brf Djupadal har 5-års garanti, men inte för förbrukningsvaror eller fel orsakade av felaktig användning/skötsel. Alla frågor du har kring lägenheten ska framföras till HSB som sen för eventuella frågor vidare till respektive entreprenör. Garantier gäller under förutsättning att arbeten utförs fackmannamässigt under garantitiden:

·       Borrning och håltagning i kakel i badrum
·       Borrning i vägg med installationer (fördelarskåp/elskåp) är förbjuden
·       Håltagning i och igenom fasad
·       Ytskikt på fasader
·       Montage på fasad och fönster
·       Montage på yttertak

Skötsel och underhåll ska utföras enligt drift- och underhållsinstruktioner (t.ex vid rengöring av ytor, smörjning, filterbyten, service, med mera vid rätt tid).

I en nybyggd bostad är det normalt att  det sker sprickbildningar i takvinklar och väggvinklar då huset rör sig i början. Det är ett garantiärende som du gärna får Felanmäla. Men sprickbildningar är inget som åtgärdas på en gång, vissa ärenden samlas ihop och åtgärdas under en och samma period. 

Vitvaror Service och felanmälan till Simens

Frågor och service av vitvaror kontakta Siemens via deras hemsida:Kontakt & telefonnummer till kundtjänst | Siemens Vitvaror (bsh-group.com) Skriv ner produktens E-numret och FD-numret innan du kontaktar dem. Det finns på produktens typskylt.

Felanmälan till HSB

Undersök först om det finns en naturlig orsak som ni själva kan åtgärda. Ta hjälp av drift- och skötselanvisningarna eller funktionsbeskrivningarna på sidan Skötselråd.

Du gör din felanmälan i inloggat läge i ”Mitt HSB” där uppgifter om din bostadsrätt redan finns. Där kan du också följa dina ärenden och andras felanmälningar i din fastighet. Du loggar in på samma sätt som beskrivet ovan. 

Du kan även göra din felanmälan via telefon 010-303 27 00 eller e-post 07felanmalan@hsb.se. Felanmälan har öppet helgfria vardagar mellan 08:00 – 16:00. Vi behöver uppgifterna nedan för att behandla din felanmälan på bästa sätt: 

  • Namn,
  • adress,
  • lägenhetsnummer,
  • telefonnummer,
  • mejladress.

Informera oss om huvudnyckel får användas eller om du vill att vi ringer före.Meddela oss om det finns husdjur.

Vid akuta jourärenden utöver arbetstid så ringer du även då 010-303 27 00. Jouren används endast för akuta ärenden som ej kan vänta till nästföljande vardag, där det finns en fara för person eller fastighet t ex vid vattenläckage eller helt strömlöst i lägenheten. En jourutryckning medför en kostnad för föreningen eller bostadsrättsinnehavaren.

Om hantverkare åker ut på en felanmälan och upptäcker att felet är ett handhavandefel (orsakat av den boende), debiteras den som felanmält för kostnaderna.