Information till boende brf Lindhagen

Här följer lite information som är bra att känna till för både nyinflyttade och vi som redan bor här.

Balkong / Uteplats

o   Det är inte tillåtet med någon som helst uppsättning på fastighetens putsade fasad. Vid minsta tveksamhet kontakta styrelsen.

o   Grillning med öppen låga på balkong (gasolgrill eller kolgrill) är inte tillåtet. Däremot kan du använda vanlig el-grill. Förvissa dig om att närmaste grannar inte har något att invända.

o   Uppsättning av utvändiga blomlådor eller liknande är inte tillåtet.

o   Det är inte tillåtet att vädra eller skaka sängkläder, mattor, filtar eller dylikt på räcket eller från fönster.

o   Vad gäller golvmatta, trä- eller plastgolv väljer du själv vad du vill ha som extra underlag.

o   Uppsättning av insyns- eller vindskydd i anslutning till uteplats kan medges efter beslut av styrelsen.

Soprum

o   Föreningen har två miljörum (soprum) Norra Belltorpsvägen 23 och 25. I miljörum NB 23 finns bruna sopkärl för kompostering samt ett stort sopkärl för restavfall (brännbart ). Vid NB 25 finns både sopkärl för restavfall och kompost och även kärl för återvinning såsom metall, plast , glas , tidningar och kartong.

o   Material som inte kan läggas i avsedda sopkärl får inte lämnas kvar på golvet i soprummet. Det är din skyldighet att själv ta detta material till en återvinningscentral/ soptipp där detta kan deponeras. Föreningen blir annars påförd extra kostnader utöver normala sophanteringskostnader.

Parkeringsplatser

o   Föreningen har 27 st carportplatser och 18 p-platser samtliga med eluttag.

o   Föreningen har beslutat att anlita ett parkeringsbolag för bevakning av våra fastigheter inkl. markerade p-platser. Se separat skyltning utefter gatan.

Gästparkering

o   Utefter våra fastigheter finns fyra st parkeringsplatser för besökande.( giltigt p-tillstånd från Aimo park krävs )Fordon som parkerar på gästparkeringen kan stå så länge besöket varar. Boende som av någon anledning vill använda plasterna för snabb i-och urlastning har möjlighet till detta under max 6 min.

Angöringsplatser

o   Vid varje fastighet finns angöringsplatser för räddningsfordon. Här är det naturligtvis förbjudet för kortare eller längre tid att parkera.

Övernattningslägenhet

o   I 27:an finns möjlighet att låna en övernattningslägenhet för dina besökande gäster.

o    I rummet finns en tvåbäddssoffa, matbord och stolar, kyl/frys, kaffebryggare, vattenkokare, koppar, fat, bestick, smörkniv, pentry, toa med dusch.

o   Gäst medtager egna sängkläder, kuddar, handdukar, hushållspapper samt allt som skall förtäras. Vidare ansvarar gäst för att lägenheten återlämnas i städat skick.

o   Bokning sker genom att kontakta Stig Pettersson på 070-538 04 99 eller mailadress: hoberg46@telia.com

o   Utlämnande av nyckel sker mot en deponeringsavgift på 500 kr (återfås när nyckel återlämnas).

o   Hyra 200 kr per dygn. Uthyrning kan ske under max 3 dygn om det inte föreligger särskilda skäl för längre tid.

o   Förekommer medlemssammankomster mellan kl. 0800 – 2400 sker detta helt utan kostnad. Mer info finns på hemsidan.

Gemensam tvättstuga

o   Gemensam tvättstuga finns i 25:an att boka

Övrigt

o   Föreningen har en egen hemsida på nätet samt en Facebook sida

o   Hemsida https://www.hsb.se/malardalen/brf/Lindhagen

o   Facebook: BRF Lindhagen

o   För allas vår säkerhet är det viktigt att tillse att dörrar till förråd, cykelrum, soprum, entréer mm alltid är låsta.

o   Nattetid bör du förvara din cykel i låst cykelrum.

o   I våra trapphus får inte förvaras något utan styrelsens/ HSB:s medgivande.

o   Portkoden ska inte lämnas ut till obehöriga utan man får istället använda porttelefonen för att komma in vid besök.

o   Har du själv förslag eller synpunkter på förbättring eller förändring ber vi dig ta kontakt med någon i styrelsen. Dina synpunkter är viktiga i vår förening!

Avgifter

o   Månadsavgifterna betalas i förväg och skall betalas senast den sista bankdagen månaden före. (ex: juni månadsavgift betalas senast 31 maj)

o

o   Följande ordning gäller vid utebliven betalning av avgiften.

o   En (1) påminnelse skickas ut från HSB

o   Om inte betalning sker inom utsatt tid då heller går ärendet vidare till inkasso.

Om du förlagt din / dina betalningsavier finns det möjlighet att skriva ut nya via HSB portalen