Om Föreningen

Välkommen ut i det gröna! Brf Alnängarna har ett oslagbart läge intill Svartån i det natursköna området vid Örebros småbåthamn och naturreservaten Oset och Rynningeviken. Här finns en vacker och omväxlande natur med ett rikt fågel- och växtliv. Härliga promenadstråk med raststugor, grillplatser och naturliga utflyktspunkter, samt mötesplatser som Naturens hus med naturskola, café och restaurang och Alnängarnas utegym. På promendavstånd kommer du till Wadköping som med sina trähus och gårdar skildrar Örebros äldre bebyggelse och stadsmiljö. Och på bara några minuter tar du dig på cykel in till centrala Örebro. Kollektivtrafiken finns att tillgå inom 5 minuters promenadavstånd.

Brf Alnängarna bildades 2017 och har 40 lägenheter, med 3-4 rok. I direkt anslutning till bostaden finns parkeringsplats. Föreningens hus omsluts av Svartån och den egna vattenspegeln Dammen.