Behandling av Personuppgifter

Personuppgifter
  • Personuppgiftslagen (Pul) syftar till att skydda personer mot att deras personliga integritet kränks när personuppgifter behandlas.
  • HSB Dalarna behandlar personuppgifter och det är viktigt att det sker på ett korrekt och effektivt sätt och att du som enskild tillsäkras att din personliga integritet skyddas inom Föreningens verksamhet.
  • En viktig del i integritetsskyddet är därför att du vet hur och vilka av dina uppgifter som behandlas.
  • De uppgifter som kommer behandlas är bland annat, namn, adressuppgifter, personnummer, medlemsnummer, och e-post.
  • Ändamålet för vår behandling av dina personuppgifter är :
  1. Direkt marknadsföring, tillhandahållande av erbjudande
  2. Att administrera våra register där dina uppgifter ingår
  3. Att uppfylla bestämmelser i HSB -Stadgar, lagar, förordningar och förhandlingsordningar
  4. Att ha korrekta uppgifter i adress- och telefonregister
  5. Att lämna ut uppgifterna till andra organisationer inom HSB-organisationen.
  6. Om du vill ha information om vilka uppgifter om dig som behandlas av oss kan du skriftligen begära detta i en av dig undertecknad ansökan.
  7. Uppge datum, medlemsnummer, namn och adress och skicka din ansökan till
  8. HSB DALARNA, BOX 258, 781 23 BORLÄNGE.