Felanmälan

Bostadsrättshavare i vår förening kan alltid få hjälp med åtgärdande av upptäckta fel - såväl i den egna lägenheten som på andra ställen i fastigheten.

Det är HSB, som enligt avtal med föreningen svarar för skötsel av vår fastighet – både in- och utvändigt. Upptäckta fel kan därför alltid anmälas till HSB. Alla utryckningar medför emellertid kostnader (i synnerhet utanför ordinarie arbetstid) för bostadsrättshavaren alternativt föreningen – beroende på vilken byggdel som åtgärden gäller. Därför bör alltid följande beaktas vid felanmälan:

  • Förvissa dig om vem som har underhållsansvaret för den byggdel felet gäller – bostadsrättshavaren (brh) eller bostadsrättsföreningen (brf). Läs mer i föreningens stadgar.
  • Om felet finns i byggdel som brf ansvarar för (byggnadsstomme, vatten-, värme-, avlopps-, el- och yttre låssystem) skall anmälan i första hand göras till vicevärden eller någon styrelsemedlem.
  • Vid fel i byggdel som brh ansvarar för kan anmälan göras direkt till HSB – men begär gärna prisuppgift (för att inte bli överraskad vid fakturering).
  • Fakturering av kostnad sker från HSB till respektive byggdelsansvarig.
  • Förvissa dig om att felet verkligen är akut vid felanmälan utanför ordinarie arbetstid.
  • Vid tveksamheter kontakta föreningens vicevärd.

HSB MÄLARDALARNA SERVICECENTER, telefon 010 - 303 27 00

Felanmälan - Jour dygnet runt
Felanmälan i första hand under ordinarie arbetstider, kl. 08.00 - 16.00.
Om din förening köper tjänsten Felanmälan kan du göra din felanmälan digitalt via "Mitt HSB" (www.hsb.se/malardalarna).

Kundmottagning
Öppettid måndag - fredag 08.00 - 12.00, 13.00 - 16.00. e-post 07kundmottagningen@hsb.se.
Svarar på frågor som rör nuvarande eller framtida boende.

HSB MÄLARDALARNA EK FÖR
www.hsb.se/malardalarna | e-post: 07info@hsb.se | telefon: 010 - 303 27 00

OBS! - Tillkallande av jouren vid icke akuta ärenden debiteras alltid anmälaren.

Ovanstående gäller med följande undantag:

  • Fel på hissar rapporteras direkt till vicevärden, tfn 070 717 93 24.
  • Bredband. - För felanmälan (angående föreningens avtal med Telenor) ring 020-222 222.
  • Kabel-TV. För felanmälan (angående föreningens avtal med Tele2) ring 90 222.

Anmälan av skada (försäkringsärende) beträffande bostadsrättsdelen. - Kontakta alltid Ordföranden.

Om du är osäker kring någonting eller har några frågor kontakta gärna föreningens vicvärd Anna Olsson, tfn 070-717 93 24.