Välkommen till Brf Markören i Lindesberg

VÄLKOMMEN SOM MEDLEM I

BOSTADSRÄTTSFÖRENINGEN MARKÖREN!

Medlemmarna i en bostadsrättsförening äger och förvaltar gemensamt hus och mark som tillhör föreningen och vi har stor frihet att tillsammans utforma vårt boende och vår utemiljö.

Som medlem har du möjlighet att genom styrelseval och eget engagemang påverka ekonomi och förvaltning.

Brf Markören har sedan lång tid tillbaka beslutat att genom fördelning av några gemensamma arbetsuppgifter, bland medlemmarna, motverka hyreshöjningar. Dessa uppgifter är:

-         Städning av gemensamma utrymmen

-         Gemensamma städdagar, då vi även lär känna varandra.

-         Sopsortering

När vi går med i en bostadsrättsförening har vi inte bara rättigheter utan även skyldigheter, detta är reglerat i lagstiftning och i bostadsrättsföreningens egna stadgar. I denna pärm har vi försökt sammanfatta de vanligaste frågorna och ge den information som vi tycker är viktig. Anser du att något fattas är du välkommen att höra av dig!

Brf Markören består av 64 lägenheter fördelat på

2 st 2 r o k               72  m²