Kontakt

Det är en hel del personer som jobbar för att föreningen ska fungera på bästa sätt. Förhoppningsvis finns det du söker här på hemsidan eller i Mitt HSB. Här nedan är vanliga frågor och svar. I rullistan hittar du vem du ska kontakta när.

Vanliga frågor och svar

Hur gör jag en felanmälan?
Eftersom detta är en nyproducerad bostadsrättsförening ska du felanmäla alla ärende (oavsett om det är ett garantifel eller inte) via formuläret här. Är det ett akut fel som brådskar ska du alltid ringa jouren.
Så här felanmäler du.

Var hittar jag mina avier?
Avierna skickas till din e-postadress, om du inte gör ett aktivt val och väljer att få den som e-faktura eller autogiro. Om du har Kivra sedan tidigare får du avin automatiskt dit. Dessutom finns alltid dina avier på Mitt HSB. Du har automatiskt ett användarkonto och du loggar in genom att klicka på "logga in" högst upp till höger med BankID eller lösenord.
Läs mer om de digitala alternativen här. 

Vad betyder IMD?
Föreningen har IMD. Det innebär att förbruktningen av el och vatten mäts i varje lägenhet. Du som boende betalar för din egen förbrukning
Läs mer om IMD här.