Värt att veta

Bredband

En 1000 MBits bredbandsuppkoppling finns i varje lägenhet.
Vår bredbandsleverantör är Halebop.

Frågor om ditt bredband eller felanmälan gör du här

Ventilation

Vi har självdragsventilation i Brf.Brage.
Läs mer om hur självdrag fungerar här

Kabelteve

Kabelteve från ComHem med basutbud ingår i varje lägenhet.

Värme och vatten

Varje lägenhet har Individuell mätning av värme och varmvatten.
Brf. Brage har godkänd energideklaration. Certifikat finns uppsatt i entrén.

Gemensam El

Vi har gemensam el vilket innebär att medlemmarna endast betalar för sin egen förbrukning. Föreningen står för alla fasta kostnader, man behöver därför inte välja någon elleverantör.  Kostnaden för medlemmarnas förbrukning kommer på månadsavin.

Passagesystem

I Brf. Brage använder vi inga nycklar – endast taggar som öppnar entrédörr, källar- och vindsdörr. Med taggen bokar man även tvättstuga.

Entrédörr öppnas med tagg eller med portkod. Varje lägenhet har individuell portkod.

Parkeringsplatser

12 parkeringsplatser finns framför huset. Kontakta styrelsen om du vill ställa dig i kö för att hyra en plats. För närvarande är det en lång kötid som typiskt varar i flera år.

Sophantering

I Brage sorterar vi det mesta av vårt avfall. Vi har kärl för papper, kartonger, metaller, glas, elektronik, glödlampor, batterier samt mat och hushållsavfall.

En gång var tredje månad kommer en container där föreningens medlemmar kan slänga skrymmande, brännbart material. Anslag för vilka dagar som containern kommer finns i entrén i alla trappor.

Bostadsrättstillägg till Hemförsäkringen

Föreningen har ett kollektivt bostadsrättstillägg tecknat med Folksam. Detta betyder att du inte behöver teckna något bostadsrättstillägg på din hemförsäkring.

Här kan du logga in på HSB-Portalen och läsa mer om bostadsrättstillägget.

Brandvarnare finns installerade i både vind och källare.