Felanmälan

Om något är trasigt eller inte fungerar som det ska i din lägenhet eller i fastigheten ska du göra en felanmälan.

Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. Därför kan vissa tjänster som du beställer via felanmälan eller jour komma att faktureras dig.

Kan jag lösa problemet på egen hand?

Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av.

Felanmäl 

Felanmälan gör du till föreningens skötselbolag som heter Alltime (före detta Triennium). Du kan antingen ringa eller mejla till Alltime, som direkt skapar en arbetsorder som går ut till den berörda fastighetsteknikern. 

Var noga med att ange fullständigt namnadress och lägenhetsnummer samt telefonnummer när du felanmäler. Om inte detta görs är det risk för att arbetsordern hamnar på fel bord och inte åtgärdas.

Telefon: 026-14 55 80 
Mejladress: felanmalan.syd@triennium.se (tids nog kommer adressen att ändras)

Akuta ärende - ring jouren

Kontakta HSB Malmös fastighet- och trygghetsjour för akuta ärende utanför ordinarie arbetstider på 010-442 30 00, välj 1. 

Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov. Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik. 

Om det är fara för liv, ring alltid 112. 

Tv och bredband

Här hittar du information om tv och bredband.

Fel på hissen

Vid fel eller stopp på hiss, kontakta Hiss i Skåne040-96 25 25. Det gäller dygnet runt, alla dagar i veckan. 

Skadedjur

Har du problem med skadedjur i din lägenhet ska du kontakta Anticimex, här hittar du information om skadedjur