Så här gör du en felanmälan

Sedan 1 februari 2020 anlitar vår förening HSB Malmö för fastighetsskötsel och fastighetsjour. Detta innebär nya rutiner för felanmälan gällande din egen lägenhet och föreningens allmänna utrymmen:

Felanmälan
Det finns två sätt att göra en felanmälan till HSB Malmö, via dator eller telefon:

  • Logga in på mitthsb.hsb.se, välj Felanmälan i menyn och skapa ett ärende. Du loggar in med lösenord eller bank-id. Här kan du även följa ditt ärende.
  • Ring och felanmäl till 010-442 30 00. Välj 1.
    Hit ringer du också när det gäller akuta ärenden efter kontorstid och under helger.

Som bostadsrättsinnehavare är du betalningsansvarig om HSB Malmö åtgärdar fel i din egen bostad som inte föreningen ansvarar för. Mer information finns i stadgarna.

Störningsjour
Det ingår en störningsjour i avtalet med HSB Malmö. Om du som medlem upplever dig störd av till exempel hög musik eller ser inbrottsskador kan du ringa 010-442 30 00 och välja 1. Jouren skickar omgående en väktare till platsen.