Snabb fakta om HSB brf Granen

Här hittar du en sammanställning över brf:en, allt för att underlätta för dig som exempelvis är mäklare. Mer info om hur överlåtelsen går till hittar du under fliken "Till mäklare".

Namn: HSB brf Granen

Årsredovisning: Finns här

Organisationsnummer: 746000-5858

Byggår: 1944

Antal lägenheter: 72

Lägenheter fördelar sig enligt följande:

• 1 rum och kök: 8 lägenheter
  • 2 rum och kök: 40 lägenheter
  • 3 rum och kök: 24 lägenheter
  • 4 rum och kök: 0 lägenheter

Antal lokaler: 0

Föreningen tillåter delat ägande: Ja, minsta ägarandel är 10%

Föreningen tillåter juridisk person som köpare: Nej

Föreningens verksamhet omfattar förvaltningen av fastigheterna: Ärligheten 4

Ekonomisk förvaltning: HSB Malmö

Tomträtt: Ja

Individuell mätning och debitering (IMD): Nej

Renoveringar: Här finns information om renoveringar och underhåll.

Passersystem: Passertaggar tilldelas varje hushåll i samband med överlåtelse av lägenhet. Taggarna används vid passage i entréer och grindar.

Parkering: 30 st p-platser (300 kr/mån). Till parkering- och garageplats är det separat kö. Bostadsrättshavaren sköter sin köhantering digitalt i det inloggade läget ”Mitt HSB”.

Tv och bredband: Digital-tv via ComHem, bredband Ownit.

Lägenhetsförråd: Varje lägenhet har ett förråd i källaren och ett på vinden.

Gemensamma utrymmen

• Innergårdar med lekplatser, cykelställ samt grönytor.
  • Tvättstugan finns i källaren.
  • Barnvagnsrum och cykelförråd i källaren

Medlemsansökan: Skickas av mäklaren till föreningen vid köp av bostadsrättslägenhet. Beslut om att bevilja köpare medlemskap i föreningen fattas av förvaltningen.

Kontaktuppgifter till föreningen: Förvaltaren, kontaktuppgifter finns här.

Ska du sälja en lägenhet i föreningen kan du inför försäljningen läsa mer om föreningen genom att klicka här.

Tips till mäklare: Hantera överlåtelsen digitalt

Med HSB Överlåtelser får alla parter som är inblandade i överlåtelser en effektiv, säker och papperslös hantering. Tjänsten innebär att du som mäklare snabbt får ut avtalet till bostadsrättsföreningen, som i sin tur enkelt kan begära in kreditupplysningar, arbetsgivarintyg med mera. Du och bostadsrättsföreningen kan sedan följa status på samtliga ärenden via sin dator.