Att sitta i en styrelse

Styrelsen består av förtroendevalda medlemmar som utsetts på föreningsstämman. Uppdraget är att leda bostadsrättsföreningen och ansvara för förvaltningen av huset. Det ingår både små och större uppgifter, allt från att hälsa våra nya medlemmar välkomna och visa runt till den administrativa och tekniska förvaltningen.

På föreningsstämman fattar medlemmarna inte bara val utav styrelse utan även val av större förändringar t.ex. såsom gemensamt internet eller inte?
Mellan föreningsstämmorna är det vi i styrelsen som sköter den löpande verksamheten. Vi tar emot felanmälningar/störningsanmälningar från er medlemmar och gör vårt bästa för att lösa dessa. Utöver det sköter vi skador, reparationer, upphandling utav tjänster och ekonomin.

Varje bostadsrättsförening fattar sina egna beslut, vi har stort stöd från HSB men behöver även stödet från er medlemmar för att kunna ge tillbaka till er!
I Inkastet informerar vi om kommande händelser, ibland handlar det om en julfest men det kan också vara en renovering på gång och då är det viktigt att ni medlemmar sköter era skyldigheter. Vi strävar efter ett ömsesidigt förtroende och det vi gör, gör vi för oss alla!

Vill du veta mer om styrelsearbetet eller är du intresserad av att delta så kontakta oss!