Felanmälan

Om något är trasigt eller inte fungerar som det ska i din lägenhet eller i fastigheten ska du göra en felanmälan. Ibland kan man behöva kontakta fastighetsskötaren även om det inte gäller något som är trasigt - oavsett vad det gäller når du fastighetsskötarna via felanmälan.

Fel som du själv kan, och bör, åtgärda 

Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarnaMånga fel kan du lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av, innan du lämnar ett ärende. 

Felanmäl vitvaror till Siemens

Så här felanmäler du din kyl, frys, tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin, micro eller spishäll.

Felanmäl - logga in i Mitt HSB

Felanmäl digitalt på Mitt HSB, där kan du följa ärendet.

Du har automatiskt ett användarkonto och du loggar in med BankID eller lösenord.

Problem att logga in? Fyll i formuläret på hsb.se/malmo/felanmalan (då kan du inte följa ärendet).

Akuta ärende – ring jouren

Om det är ett akut ärende som inte kan vänta, som vattenläcka, inbrottsskada eller krossat fönster, ring HSB Malmös fastighet- och trygghetsjour dygnet runt på 010-442 30 00, välj 1. Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov.  

Om det är fara för liv, ring alltid 112. 

Lådcyklar

Det är GoRide som har hand om all support gällande lådcykelpoolen. Här kan läsa mer om bokning och felanmälan

Tv och bredband

Vid fel på tv eller bredband, kontakta leverantören.