Om föreningen

Vår bostadsrättsförening består av 20 parhus, alltså totalt 40 lägenheter, som byggdes 1997. Det ger oss en fin möjlighet att kombinera ett bekymmerslöst boende, med möjligheten till att lära känna alla sina grannar. Styrelsen består av fem ordinarie ledamöter. Styrelsen har här samlat de viktigaste sakerna under ett antal rubriker, men om du tycker att något är oklart eller saknas i denna lilla skrift så tveka inte att höra av dig.
Hustyp B

Vi finns ute i stadsdelen Husie på före detta LV 4 militärområde. Här finns härliga grönområden med idrottsanläggningar, promenadstigar, en bäck och en damm.

Föreningens fastigheter består av två olika typer av parhus i 1½ plan med egen trädgård, uteplats, förråd och carport. Många bostadsrättshavare har också byggt uterum och satt in garageportar. Uppvärmningen sker med naturgas.

Hustyp A - 115,5 m2 ligger samlade i en liten bykärna utan genomfartstrafik. Av denna hustyp finns det 11 parhus med 22 lägenheter.

Hustyp B - 118 m2 ligger som ett pärlband längs parken med utsikt över stora grönområden. Av denna hustyp finns det 9 parhus med 18 lägenheter.