Praktisk information

För att du ska finna dig tillrätta och trivas i huset har vi här sammanställt lite praktisk information. Tveka inte att ta kontakt med någon av medlemmarna i styrelsen, om det är något du undrar över.

Ingår i månadsavgiften

  • Brf Mannhem har en försäkring som täcker bostadsrättstillägget och ingår i din månadsavgift. Du behöver därför inte teckna detta försäkringsmoment via din hemförsäkring då den är inkluderad i avgiften.
  • I månadsavgiften ingår även fiberoptiskt bredband & ip-telefoni samt TV via Comhems grundutbud.

Felanmälan

Bostadsrättsföreningen är genom avtal ansluten till HSB BoService.

Om du har fel på porttelefonen, stopp i avloppet kan du göra felanmälan via HSB portalen https://malmo.hsbportalen.se/MinaSidor/Sidor/Felanmälan

För närmare information om vilka reparationer som åligger lägenhetsinnehavaren och vilka som ingår i gemensam drift kan du studera HSBs hemsida, eller filen ”Vem ska underhålla bostadsrätten” Grundregeln är att bostadsrättsinnehavaren står för underhåll i lägenheten, medan föreningen står för gemensamma utrymmen.

www.hsb.se/bokunskap
040-661 01 65

Det går också bra att skicka ett mail till felanmalan@malmo.hsb.se

Om du skickar ett mail var tydlig med:

  • Namn
  • Adress
  • Felets art
  • Ange gärna tidpunkter då vi kan nå dig

 

 

Om någon av våra hissar har fastnat eller på annat sätt inte är i drift sker felanmälan till Hiss I Skåne,
040-96 25 25.