Miljöpolicy

Uppdaterad miljöpolicy 2016-04-11

Brf Nunnan arbetar aktivt för att minska föreningens och medlemmarnas miljöpåverkan och för att förebygga att nya miljöproblem uppstår i samband med drift och underhåll. Som ett led i detta arbete fattade styrelsen 2016-04-11 beslut att uppdatera den miljöpolicy som tidigare funnits sedan bostadsrättsföreningen bildades 1983.

Den nya miljöpolicyn nedan:

Brf Nunnan är en bostadsrättsförening i Malmö Stad med 32 lägenheter med övervägande medelålders och äldre medlemmar. I dagsläget finns ett fåtal boende småbarn i föreningen. Föreningens byggnad färdigställdes 1983 då föreningen även bildades.

Boende i Brf Nunnan ska följa miljölagstiftningen och myndigheters påbud, och har som ambition att:

-hushålla med energi och naturresurser

-hantera avfall på ett miljöanpassat

-förhindra föroreningar

-visa miljöhänsyn vid inköp av produkter och tjänster

-minimera användningen av kemikalier och farliga ämnen

-väga in miljöhänsyn i alla ansvarsområden i såväl verksamhetsplaner, löpande arbete och utvärderingar

-bedriva ett miljöarbete som präglas av långsiktighet, samverkan och öppenhet

-uppmuntra till en levande diskussion om miljöfrågor och kontinuerligt ge medlemmarna aktuell information

-bevaka möjligheter till samhällssubventioner och bidrag för miljöarbete

-utifrån de områden vi påverkar miljön formulera mål för att kontinuerligt utveckla och förbättra miljöarbetet

Miljopolicy_brf_Nunnan 2016-04-11