Nya rutiner för felanmälan
Som tidigare meddelats så har HSB Malmö tagit över fastighetsskötsel och städning fr o m 1 januari 2025. Detta innebär att delvis nya rutiner för felanmälan mm gäller.
Det är viktigt att alla lägenhetsinnehavare har uppdaterat sina kontaktuppgifter på #Mitt HSB#. Framförallt gäller detta telefonnummer och mailadress. Kontaktuppgifterna finns under fliken #Min profil#. Alla har ett användarkonto och för att komma åt detta loggar man in på www.hsb.se/malmo med BankID eller personnummer.
Felanmälan sker digitalt via #Mitt HSB# eller ring 010-442 30 00, välj 1.
Detta är också journummer dygnet runt.
I riktigt akuta fall ring 112.
När ärendet är mottaget erhåller du ett sms. Därefter ringer en fastighetsskötare upp dig för att boka tid för besöket (vardagar 7–16) Om du inte svarar efter tre försök avslutas ärendet. Om ärendet gäller något som du som bostadsrättshavare själv ansvarar för (enligt stadgarna) meddelar fastighetsskötaren detta och eventuell kostnad innan arbetet påbörjas.
Vanliga frågor och svar finns på hsb.se/malmo/FAQ. Kundsupporten finns på info.malmo@hsb.se eller 010-442 30 00.