HSB Brf Reveln i Lomma

Välkommen till Brf Revelns hemsida. Här informerar vi allmänt om föreningen för våra medlemmar, boende och även för andra som kan vara intresserade av föreningen. Det finns också mer riktad information till våra medlemmar och boende, bl a i nyhetsbrevet Vågskvalpet.

Föreningens verksamhet omfattar förvaltningen av fastigheten Lomma 33:43, med bostadshus på adresserna Strandängsgatan 3, Strandängsgatan 7 och Strandängsgatan 11.

I föreningens fastighet finns 77 st lägenheter. Den totala lägenhetsytan är 6772 kvm och den genomsnittliga lägenhetsyta är därmed 88 kvm. För återvinning och sophantering finns tre s.k. miljöhus på lagom avstånd från entréerna. Det finns gott om parkbänkar utanför entréerna och på "solsidan".

Föreningens byggnader färdigställdes år 1992. Lägenheter, trapphus och miljöhus är fräscha och i gott skick. Trapphusen är välkomnande ljusa och rymliga.

Fördelning

Föreningens 77 bostäder fördelar sig på:
1 rok 2 st
2 rok 28 st