BRF SANDSTENEN:s OMRÅDE

Brf Sandstenen ligger nära Öresund och centralt i Lomma vid Höje å

Avser fastigheterna Lomma 33:34 och 33:36

Fastighetens sammanlagda markyta är c:a 25.000m² med totalt 13 st byggnadskroppar.
Till detta finns enskilda förråds- och garage-byggnader, parkerings-platser samt miljö-stationer.
Av de 13 byggnaderna utgörs 3 st av höghus (med hiss), 4 st av radhus-längor samt resterande av 2 vånings-längor.
I ett av höghusen finns större samlingslokal, bastu m.m. Därutöver finns, utspritt i flera byggnader, cykel-garage, hobby-lokal, "miljöhus" m.m.

Föreningens 101 st bostäder fördelar sig enligt följande (rok = rum o kök) :
38 st 2rok; 35st 2,5rok; 12st 3rok; 13st 3,5rok samt 3st 4rok
Dessutom 78st garage, 59st parkeringsplatser samt 4st gästparkeringar.

Total lägenhetsyta = 7.945m² samt total lokalyta = 65m²
Medellägenhetsyta = 78,8m²
Genomsnittligt pris/m² = 21.430,- (avser 2008)

Vi har nära gångavstånd till det mesta, t.ex. diverse livsmedelsaffärer, apotek, systembolag, bageri, frisörer, tandläkare, vårdcentral, bibliotek, banker etc.
Vi har även naturområden och vatten inpå knuten. Höje å:s lugna vatten gränsar till vårt område liksom Öresund med småbåtshamn, badstränder, badbryggor och härlig strandpromenad.

Brf Sandstenen från ovan
    Planritning över föreningens område