Fakta om HSB brf Sockerpärlan

Här hittar du en sammanställning över brf:en, allt för att underlätta för dig som exempelvis är mäklare. Mer info om hur överlåtelsen går till hittar du under fliken "Till mäklare".

Namn: HSB brf Sockerpärlan

Årsredovisning: Finns att ta del av här

Organisationsnummer: 769617-3967

Byggår: 2023

Antal lägenheter: 32

Lägenheter fördelar sig enligt följande:

• 1 rum och kök: 0 lägenheter
  • 2 rum och kök: 10 lägenheter
  • 3 rum och kök: 15 lägenheter
  • 4 rum och kök: 7 lägenheter

Antal lokaler: 0

Föreningen tillåter delat ägande: Ja, minsta ägarandel 10%.

Föreningen tillåter juridisk person som köpare: Nej

Föreningens verksamhet omfattar förvaltningen av fastigheterna: Vellinge Hököpinge 55:106

Ekonomisk förvaltning: HSB Malmö

Tomträtt: Nej, föreningen äger marken

Individuell mätning och debitering (IMD): Ja, el, varm- och kallvatten. Här kan du läsa mer om det.

Renoveringar: Eftersom det är nyproduktion finns inga planerade renoveringar.

Passersystem: Passertaggar tilldelas varje hushåll i samband med överlåtelse av lägenhet. Taggarna används vid passage i entréer och miljörum.

Parkering: 33 st p-platser (340 kr/mån) samt 8 st p-platser med laddstolpar (550 kr/mån. Till parkeringsplatserna är det separat kö. Bostadsrättshavaren sköter sin köhantering digitalt i det inloggade läget ”Mitt HSB”.

Tv och bredband: Digital-tv, bredband (1 000/1 000) samt hemtelefoni via Bolina 3.1. Detta är ett avtal mellan HSB Malmö och Telia. Kostnaden på 169 kr tillkommer som en obligatorisk kostnad på månadsavgiften.

Lägenhetsförråd: Vissa lägenhet har ett förråd på vinden. Vem som har förråd beror på hur förvaringen i lägenheten ser ut. Ytterligare förråd finns inte att hyra.

Gemensamma utrymmen

• Innergårdar med cykelställ, grillplats samt grönytor.
  • Det finns ingen gemensam tvättstuga i föreningen, alla lägenheterna är utrustade med tvättmaskiner.
  • Barnvagnsrum och cykelförråd i markplan

Medlemsansökan: Skickas av mäklaren till föreningen vid köp av bostadsrättslägenhet. Beslut om att bevilja köpare medlemskap i föreningen fattas av förvaltningen.

Mäklare, se hit!

Med HSB Överlåtelser får alla parter som är inblandade i överlåtelser en effektiv, säker och papperslös hantering. Tjänsten innebär att du som mäklare snabbt får ut avtalet till bostadsrättsföreningen, som i sin tur enkelt kan begära in kreditupplysningar, arbetsgivarintyg med mera. Du och bostadsrättsföreningen kan sedan följa status på samtliga ärenden via sin dator.