Sommar & semester – hur hanteras felanmälan under ledigheten?

26 juni 2023 Nu är sommaren på ingång och med det ledighet för många av oss. Här vill vi på förvaltningen på HSB Malmö informera dig om hur felanmälan och garanti hanteras under sommaren.

Under veckorna 28–32 kommer endast akuta ärenden att hanteras av oss på HSB, bakgrunden är att många är lediga och inte bara här på HSB utan även Veidekke och deras underentreprenörer. Exempel på akuta ärenden vi hanterar är:

  • Vattenläckage från rör (ej droppande munstycke/packning)
  • Strömavbrott i hela lägenheten 
  • Avloppsstopp 
  • Skadegörelse (om det finns risk för personskada eller inbrott) 
  • Låset på dörren till lägenheten  

Vi påminner samtidigt om att läsa stadgarna § 31 och § 32 om ansvarsfördelning gällande vad som du ansvarar för och vad som tillhör bostadsrättsföreningen. 

Samtidigt passar vi på att påminna om vår fastighet- och trygghetsjour som alltid finns tillgängliga. Jouren kontaktar du dygnet runt vid akuta fel som ej kan dröja, de kan du även kontakta om du upplever störningar från dina grannar. 

Jouren når du på tel. 010-442 30 00. 

Glad sommar önskar förvaltningen på HSB Malmö