Välkommen till Bostadsrättsföreningen Tapperheten!

Bostadsrättsföreningen Tapperheten 4 bildades 1949. Föreningen äger och förvaltar ett hus i kvarteret Tapperheten på Östra Sorgenfri i Malmö. Vårt hus är beläget på adressen Baskemöllegatan 5.

Föreningens verksamhet omfattar förvaltning av fastigheten Tapperheten 4, vilken innehåller 65 st lägenheter och 2 st lokaler. I fastigheten finns ett bostadshus med tillsammans 8 trapphus med adresserna Baskemöllegatan 5 A-H samt Amiralsgatan 90.

Förenings 65 st bostäder fördelar sig enligt följande: 49 st 2 r o k
15 st 3 r o k, samt en lägenhet som finns i källarplanet och är på 39 kvm. Denna lägenhet hyrs ut och kölista finns.

Vid försäljning av en lägenhet sker en tillsyn av lägenheten, som görs av styrelsen. Då konrolleras att lägenheten är i gott skick och det är obligatoriskt att köparen medverkar.

Vid renovering av badrum SKA styrelsen kontaktas innan arbetet båbörjas.

Det kommer att finnas en container en gång om året. Anslag om när det sker kommer att stå i trapphusen (och här under nyheter)

Det anordnas en julfest varje år i december. Anslag och anmälning kommer i brevlådan.