Om Föreningen

Brf. Torekov är en stabil och trivsam förening belägen nära Nobeltorget. Det finns flera gröna mindre parker i området, närmast är parken vid Torekovsplan.
Folkets Park, Möllevången, Triangeln och Malmö Centrum finns i närheten. Malmö Central nås enkelt med buss 5 från Nobeltorget. Buss till Lund, med flera orter, går från Bergsgatan, ca 15 min promenad bort.
Detta är ett attraktivt område att bo i där såväl lugn och ro som stadspuls finns att få.

Föreningens verksamhet omfattar förvaltningen av de två fastigheterna Dygden 1 och 2, vilka innehåller 64 lägenheter,1 hyreslokal och 16 parkeringsplatser.

Det finns en tvättstuga i varje fastighet.  Varje tvättstuga innehåller 2 tvättmaskiner, torktumlare och torkskåp samt mangel. Bokning gör via bokningstavla med tvättlås.

Till fastigheten hör en gemensam trädgård med grillmöjlighet och pergola.

De två bostadshusen har tillsammans 6 trapphus med adresserna Abbekåsgatan 12 A-C och Torekovsgatan 19 A-C.

Föreningens 64 lägenheter fördelas på 32 lägenheter med 1 rok, samt 32 lägenheter med 2 rok. Medellägenhetsytan är 39,4 kvm.

Föreningens byggnader färdigställdes år 1942.

Föreningen äger marken.