Brf Utanverket

Fastighetsbeteckning: Utanverket 14
Byggår: 1987
Hustyp: Flerfamiljshus
Antal bostäder: 104 st varav:
1½ r.o.k. - 5 st
2 r.o.k. - 40 st
2½ r.o.k. - 6 st
3 r.o.k. - 30 st
4 r.o.k. - 23 st

Förråd som tillhör lägenheten finns i källaren.

I månadsavgiften ingår värme, vatten, kabel-tv och internet vid Telia (Bolina 3.0) och elabonnemang (med individuell debitering i efterhand).

4 st fullutrustade tvättstugor finns på första våningen.

Cykelställ finns på gården och i källaren.

Föreningen har en samlingslokal för 50 personer samt en gästlägenhet med två bäddar.

Hissar finns i alla trappor och barnvagnsrum finns i alla trappuppgångar.

Ansökan om boendeparkering görs hos Fastighets- och gatukontoret, Malmö stad: Boendeparkering - Ansökan - Självservice Malmö stad (malmo.se)

Det finns 34 garageplatser till uthyring till vilka det är separat kö.

Gemensam uteplats/innergård finns. Trivsam omgivning med fina planteringar, grill, utemöbler, gräsmatta och lekplats.

Överlåtelseavgiften är 2,5% av prisbasbeloppet och denna betalas av köparen. Pantsättningsavgiften är 1% av prisbasbeloppet.
Avgift vid andrahandsupplåtelse är 10% av prisbasbeloppet per år.

Föreningens ekonmiska förvaltning omhändertas av HSB.

I samband med tillträde till lägenheten skall tillsyn av lägenheten ske och köparen bokas då också in för rundvisning.