Dungesalen

Dungesalen är en gemensam lokal för hela bostadsrättsföreningen, den finns i servicehuset på västra gården. Den används för föreningens möten, föredrag, information etc. Den kan dessutom hyras för privata tillställningar.

Styrelsen har fastställt reglerna nedan för användning av föreningslokalen. Vid frågor, kontakta gärna styrelsen.

Viktig info:
Vi har nu infört två timmarspass vid bokning, ska ni boka en heldag får ni boka upp de två timmars pass som ni har behov av.
Vi särskiljer inte syftet av bokningen om ni ska spela pingis, basta eller annan aktivitet.

From januari 2024

From januari 2024 kommer alla två timmarspassen kosta 80 kr per 2 h pass, detta innebär att all aktivitet som bokas in i dungesalen kommer att debiteras er i efterskott på er hyresavi. Vilket också innebär att bastu och pingis kommer att kosta 80 kr per 2h timmar pass.
From januari ska ni ej längre swisha in er debitering då den per automatik debiteras er via er hyresavi.

Bokningssystem – Dungesalen
Via bokningssystemet kan ni;
- boka pass
- avboka pass
- se era bokningar

Boka tid
Länk till bokningssystem: http://83.252.142.233
Användarnamn: Numret på er "tag" (de två nedersta raderna), nollor kan uteslutas
Lösenord: 2022
Det finns en steg för steg manual från inloggning till bokning som finns bifogad längre ner på sidan

För att ta er in i dungesalen vid ert pass använder ni er "tag", det finns en svart platta bredvid dungesalens ytterdörr. OBS att ni enbart kan komma in i Dungesalen när ni har er tidsbokning.

Betalning

From januari ska ni ej längre swisha in er debitering

Tillgängliga pass

Observera att ni enbart kan komma in i Dungesalen under ert pass, tänk på att diskmaskinen ska vara urplockad när ert pass går ut.
Tvåtimmarspass from kl 08-11:59
Pass 1 kl 08-09:59
Pass 2 kl  10-11:59
Pass 3 kl 11-13:59
Pass 4 kl 14-15:59
Pass 5 kl 16-17:59
Pass 6 kl 18-19:58
Pass 7 kl 20-21:59
Pass 8 kl 22-23:59

Dungesalen
Har 6 stycken bord med 36 sittplatser. Det finns även 11 stycken extra stolar. I köket finns diskmaskin, spis, mikrovågsugn, samt porslin för ca 50 personer (tallrikar, bestick, assietter, vinglas, kaffekoppar mm). Se inventeringslista 231105, bifogad som fil längre ner.

Uthyrningsregler

• Lokalen hyrs ut till myndig medlem/brf-ägare.
  • Lokalen lånas ut till att nyttja dungesalen för fest, kalas, bastubad, bordtennis etc, 80 kr per två timmarspass
  • Tider för användning är 08.00-24:00 (inkl städning). Tänk på att inte störa grannar efter kl 22
  • Övernattning är inte tillåten
  • Bokning flera dagar i följd accepteras enbart om ni har behov av dukning dagen innan (avgift tillkommer)
  • Under den tid medlemmen hyr lokalen, är det medlemmen som ansvarar för lokalen.
  •  Om något är trasigt eller ej fungerar, meddelas det i ett mail till styrelsen.
  •  Efter uthyrning ser ansvarig för Dungesalen över lokalens skick.
  • Plocka ur diskmaskinen och töm sopor
  • Rökning ej tillåten i lokalen eller på balkong och yttertrappor

Nycklar/tag

• Nyckel har ersatts av en "tag", vid er bokningstid visar ni upp "taggen" framför kortläsaren intill dörren in till Dungesalen.
  • Saknar ni "tagg" kontakta styrelsen

Städning

• Städning skall ombesörjas av medlemmen enligt instruktion
  • Bristande städning kan resultera i att kostnad för städfirma debiteras medlemmen i efterhand.