Att bo hos oss

HSB Bostadsrättsförening Äsperöd består av 14 bostadshus med sammanlagt 282 lägenheter. Husen byggdes i tre etapper mellan åren 1959 och 1963. Senaste stamrenovering skedde 2006. Vi har 57 garage, 10 garageplatser i p-hus och 210 parkeringsplatser utomhus, flera av dessa med el-anslutning för motorvärmare.

På Äsperöd bor du i ett lungt område, med naturen runt hörnet. I våra 14 fastigheter finns 13 fintvättstugor och 4 grovtvättstugor. 3 lekplatser med varierande utrustning finns där barnen kan leka, vi har även en grillplats med tillhörande sittplatser på området.

I källaren under Måltemyrsvägen 1 finns vår Föreningslokal, som kan bokas hos vicevärden. Den har plats för upp till 50 personer

Sedan 2018 finns det en gästlägenhet i samma hus att som medlem hyra om man får besök några dagar, i lägenheten finns det plats för fyra personer och den bokas via vicevärden.

På området finns fem stationer för återvinning av metall, kartong, glas, plast, papper samt batterier.

Då föreningen har avtal med Tele2 så ingår ett tv-paket för alla medlemmar. Möjlighet till bredbandsuppkoppling finns i varje lägenhet via Tele2.