Felanmälan/Akuta fel

Välkommen att lämna din felanmälan!

Välj din bostadsrättsförening eller hyresrätt i rullistan och följ vidare instruktioner. Namnet på din bostadsrättsförening hittar du på din hyresavi. Bor du i en hyresrätt väljer du alternativet "Hyresrätt". Det är viktigt att du fyller i uppgifterna tydligt för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt.

Om du som bostadsrättshavare anmäler lägenhetsfel där du själv ansvarar för underhållet kommer du att faktureras för utfört arbete. Minsta debiterbara tid är en timme! Tänk på att meddela om du vill ha ROT- /RUTavdrag i samband med anmälan. Om ni är flera ägare behöver du ange vem/vilka som ska ha avdraget.

Vid anmälan om en för låg temperatur i bostaden, vänligen ange temperaturen. Du mäter den mitt i rummet och ca en meter från golvet.

Genom att välja Ja under Nyckel/Tillträde godkänner ni att fastighetsskötaren använder huvudnyckel för att gå in i er lägenhet.

Ange om det finns husdjur i lägenheten under "Övrig information".

En fastighetsskötare kontaktar dig inom tre dagar från att din anmälan registrerats hos oss.

P.g.a. pågående covid-19 pandemi kommer icke akuta felanmälningar för närvarande inte att hanteras med hänsyn till boende och vår personal. Icke akuta felanmälningar kommer att åtgärdas i takt med att det att de nuvarande rekommendationerna från folkmyndigheten, ändras.

* = obligatoriska uppgifter

Felanmälan - HSB Norra Götaland

Det går bra att ringa HSBs huvud kontor i Uddevalla.

Tel: 010-442 44 00

Telefontider

Måndag-Torsdag 08.00-16.00 (lunchstängt 11.30-12.30)

Fredag 08.00-13.00

 

*Vid akuta ärenden efter stängningstid finns hänvisning på vår telefonsvarare