Målsättning för Borgmästaren

Styrelsen för bostadsrättsföreningen Borgmästaren har under verksamhetsåret 2016 tagit fram en arbetsordning. I arbetsordningen finns bland annat en målsättning för föreningen som redovisas nedan.

Styrelsens målsättning

Styrelsens övergripande målsättning är att arbeta för föreningens medlemmar och stimulera den framtida utvecklingen av områdets standard för ett ekonomiskt, tryggt och miljömedvetet boende.

För att nå den övergripande målsättningen skall styrelsen

• Förvalta föreningens tillgångar och hålla drift- och underhållskostnader under kontroll.
  • Se till att avgifter som föreningens medlemmar betalar motsvarar föreningens kostnader inklusive nödvändiga avsättningar för framtida underhållsåtgärder.
  • Ha miljöaspekten i fokus.
  • Verka för grannsamverkan.
  • Uppmuntra, informera och stimulera medlemmarna till att vatten och värmekostnader skall minska. Likaså stimulera medlemmarna till att sopsortera rätt.
  • Välja aktiviteter, leverantörer och metoder utifrån relevanta miljöaspekter.
  • Genom underhållsåtgärder se till att områdets standard utvecklas till ett hållbart ekologiskt och ekonomiskt trivsamt boende.
  • Ansvara för att åtgärder i enlighet med underhållsplan genomförs och att underhållsplanen håller
    en löpande uppdatering.
  • Genom lämpliga åtgärder verka för att de taxebundna kostnaderna för uppvärmning och
    vattenförbrukning kontrolleras och där så är möjligt reduceras.
  • Ansvara för föreningens ekonomiska förvaltning och hålla sig informerad om de förutsättningar som
    är av betydelse för denna.
  • Se till att ekonomisk redovisning och planering sker på ett ändamålsenligt sätt, samt att föreningen
    förvaltas i enlighet med accepterade principer.