Om föreningen

Brf Linnéaviken är belägen i Ljungskile utmed Ulvesundvägen och i närheten av Laxbutiken och Kärrstegens gård på Berg. Närmaste granne är brf Ljungskileviken. Samtliga åtta lägenheter har utsikt över Ljungskileviken.

Den ekonomiska förvaltningen sköts av HSB Norra Bohuslän.

Längst ned på sidan under bilagor finns klickbara pdf:er för stadgar, trivselregler, planlösningar och personuppgiftspolicy. Dokumenten återfinns även i dokumentbiblioteket.

Styrelse

Ordförande: Ingvar Humlén; mobil: 0703-880848; e-post ingvar.humlen@gmail.com

Kassör: Lennart Löfgren; mobil 0702-515001; e-post lofgren.lennart@telia.com

Ledamot: Owe Karlsson; mobil 0722-309023; e-post owe.rj@telia.com

Ersättare o sekreterare:  Anders Östman, mobil 0727-118581, e-post anders@ostman.net

GDPR

Brf Linnéaviken har antagit en policy för GDPR (hantering av personuppgifter) som redovisas i sin helhet i bilaga nedan.

Personuppgiftsansvarig är ordföranden Ingvar Humlén (kontaktuppgifter ovan).

Lägenheterna

Föreningen upplåter åtta lägenheter med bostadsrätt inklusive garage och förråd. Samliga lägenheter är 106 m2, fyra med 3 rok (suterrängplan) och 4 med 4 rok (plan 2). Byggnaderna uppvärms med frånluftvärmepump i varje lägenhet och golvärme. Service- och underhållsansvaret för värmepumparna tillhör föreningen och ingår i månadsavgiften. Kostnaden för uppvärmning och varmvatten ingår inte i månadsavgiften. Förråden i garagen uppvärms av direktverkande el.

• För planlösningar (ursprungliga) klicka på planlösningar längst ned på sidan.

Fastigheten

Brf Linnéavikens fastighetsbeteckning är Ljungs-Berg 1:55. Fastighetens yta är 4 290 kvm och bostadsytan 848 kvm.

Första inflyttning skedde våren 2009.

Föreningen har ett gemensamt bredbands- o TV-abonnemang (100/100 och paket Lagom) som betalas med ett tillgägg på månadsavgiften. Lägenheterna har även uttag för TV- och radioantennmottagning samt för parabolantenn.

Våren 2020 installerades solceller som producerar ca 30%- av den totala (brf+8 lägenheter) årliga förbrukningen. Medlemmarna faktureras faktisk elförbrukning (IMD).

Elsystemet i garagen har uppgraderats till att tåla 3 fas laddboxar (11 kWh) för laddning av elbil. Sju medlemmar har installerat laddboxar i sina garage.

Förvaltningen

Avtal