Om föreningen

HSB BRF Myggan 2 är en förening belägen i Sylte, Trollhättan och erbjuder boende i ett lugnt, familjevänligt och välskött område nära till affärscentrum, förskolor, skolor och motionsanläggning. Föreningens 84 lägenheter byggdes år 1978 och har en god och stabil ekonomi.

Kommunikationer

Buss, linje 24 tar ca 15 minuter in till centrum, bussen stannar vid Trollhättans resecentrum som har tågförbindelse till Göteborg och Karlstad. Linje 24 stannar även vid Högskolan Väst.

Det är också nära till  Rv 45 med förbindelse till Göteborg.

Föreningen

Föreningens fastigheter är belägna på adresserna Bergkullevägen 149 - 173 i Trollhättan.
Vi har 84 st bostäder, 34 garage och 99 p-platser med besöksparkeringar.

Vi har sopnedkast i lägenheterna samt tillgång till en mindre återvinninsstation i samband med garagen samt sortering av matavfall.

Föreingen har avtal med Sappa.

Lägenhetsfördelning

12 st - 2 rum och kök

66 st - 3 rum och kök

6 st, 4 rum och kök

Försäkring

Fastigheten är fullvärdeförsäkrad i Länsförsäkringar.

Till varje lägenhet hör ett förråd.

Kollektivt bostadstillägg tecknas av föreningen, vi har även kollektivt elavtal med avläsning och vidaredebitering på varje lägenhet.