Om Föreningen

Längst ner på denna sidan finns en översiktsfilm över vårt område. Klicka på bilden längst ner med loggan på

HSB BRF Myggan 1 i Trollhättan bildades år 1969  (fastigheterna färdigställdes 1971-72) är en bostadsrättsförening med 276 lägenheter i Trollhättan.

Föreningen är belägen i stadsdelen Sylte, i utkanten av Trollhättan.

Föreningen har god och stabil ekonomi.

HSB Myggan 1 erbjuder boende i ett lugnt, familjevänligt och välskött område, nära till affärscentrum, förskolor, skola och motionsanläggning.

Kommunikationer

Buss, linje 24 tar ca 15 minuter in till centrum, bussen stannar vid Trollhättans resecentrum som har tågförbindelse till Göteborg och Karlstad. Linje 24 stannar även vid Högskolan Väst.

Det är också nära till  Rv 45 med förbindelse till Göteborg.

Föreningen

Föreningens fastigheter är belägna på adresserna Bergkullevägen 191-257 (alla udda nummer), i Trollhättan.

På fastigheten finns 12 bostadshus i tre våningar med 32 trappuppgångar.

Vi har 276 st bostäder, omfattande 17 652 m2, samt 1 st lokal, 49 garage och 210 p-platser, varav 20 stycken är besöksparkeringar.

Vi har sopstationer som innehåller källsortering, restavfall samt matavfall. Dessa stationer är tagglåsta och kan endast användas av boende i föreningen.

Vi har kabel-TV från ComHem med deras basutbud.

Från den 1 april 2020 har föreningen ett gruppavtal med Telenor för Internet och ip-telefoni, detta ingår då i avgiften för lägenheten.

Lägenhetsfördelning

48 st, 1 rum och kök

132 st, 2 rum och kök

90 st, 3 rum och kök

6 st, 4 rum och kök

Försäkring

Fastigheten är fullvärdeförsäkrad i Länsförsäkringar.

Till varje lägenhet hör ett förråd.

Kollektivt bostadstillägg tecknas av föreningen, vi har även kollektivt elavtal med avläsning och vidaredebitering på varje lägenhet.

Vårt område och Våra fastigheter

Våra Fastigheter

Här är en video som visar en bra översikt över området

Vy över en av våra fastigheter