Årstämma

Varje år annordnar Brf Vallsängen en årstämma där alla boende här i Vallsängen är välkomna.

Årstämman är föreningens högsta beslutande organ och sammankallas en gång per år. Här beslutar man om styrelsens sammansättning och vem som ska ingå i den. Styrelsen föreslås av valberedningen och väljs av föreningens medlemmar vid stämman.

Detta är ett perfekt tillfälle att göra sin röst hörd. Både små och stora frågor tas upp och era förslag som får gehör av stämman leder fram till positiva förändringar för föreningen.

Ett sätt som du kan påverka ditt boende är genom att lämna in motioner till årstämman. Stämman kommer att rösta om ditt förslag ska genomföras eller inte. Det kan vara en idé du har och tycker skulle tillföra föreningen något bra.

Inbjudan till årsstämman skickas ut till alla medlemmar en gång om året.