Välkommen till Brf Tallspinnaren

Tallspinnaren är en liten bostadsrättsförening på Oskarsvarv i Luleå. Föreningen bildades 1945 och äger två flerfamiljshus med totalt 39 lägenheter på Josefinevägen och Västra Varvsgatan. I källarplan hyr föreningen ut lokaler till två företag.
Brf Tallspinnaren

Tallspinnare är en brun fjäril som lever i tallskog, men det är också namnet på en bostadsrättsförening som ligger vackert beläget nära Lule älvs mynning i ett lugnt och naturskönt område. Nedanför fastigheten längs vattnet finns fina strövområden och en populär badplats.

Många av föreningens lägenheter har inglasade balkonger med utsikt över vatten. På gården hittar man planteringar, en flaggstång samt en grillplats där boende och gäster kan samlas. Vintertid kan man åka skidor, skridskor eller promenera längs isvägen eller varför inte vinterbada i Kallis vak!

Förutom att området är naturskönt så finns en väl utbyggd service med matbutik, dagis, frisör, cykelverkstad och restauranger. Dessutom är det nära till både gymnasiebyn och Hälsans hus samt att det finns goda bussförbindelser med Universitetet och Luleå Airport. Företagen som hyr lokaler på Josefinevägen är Cykelfixarna och L.A Klipp/Berglunds Salong.