Husbrev 3 2018

13 oktober 2018 Så har hösten kommit med fantastiska färger och väldigt växlande väder! Under information nedan beskrivs några saker som är på gång i föreningen.

Vår förening

Det är viktigt att vi hjälps åt att ta hand om våra utrymmen och ytor. Två utrymmen som alltid behöver lite extra omsorg är tvättstugan och soprummet. På innergården tar vi undan skräp och rastar gärna oss själva men inte våra djur. Styrelsen har påbörjat uppdatering av föreningens hemsida, där finns nu aktuellt innehåll som exempelvis husbreven. Har enskilda medlemmar synpunkter eller önskemål så välkomnar vi meddelanden till styrelsen för åtgärder. Använd kontorets brevlåda eller maila till flickskolanbrf@gmail.com

 

Uthyrning gästrum och gårdscafé

Ansvarig för föreningens uthyrning är Karin Johansson Hallin. Kontakt kan ske på flera olika sätt om du önskar hyra rummet. Uthyrningsavgift läggs på HSB-faktura.

 

070-228 51 50

karin.hallin@teliacompany.com

flickskolanbrf@gmail.com

 

Information

Något för er medlemmar i vår förening

-        Underhåll för fallande tegel är inplanerat. Det kommer att innebära att en ställning monteras på Nygatan för att plåtbekläda den högt belägna delen av södra fasaden som vittrar.

-        Trapphusens golvmattor ska bonas och vaxas som en åtgärd för att kunna genomföra städning på ett bra sätt framöver.

-        Frågor om värme och ventilation har tagit mycket tid i anspråk. Styrelsen arbetar genom kontakter med bland annat HSB för att finna en lösning på kort sikt, men även en på lång sikt. Under mitten oktober är planen att systemet får en genomgång. Som boende kan du kontrollera fönsterlister, lufta elementen och kontrollera om dina termostater fungerar.

-        En inventering av förråd har påbörjats. Se särskild information nedan.

-        Styrelsen genomför under november månad en yttre och en inre besiktning med tanke på att kunna prioritera och planera kommande underhåll. Vi är medvetna om staketmålning och rostande plåtdörrar, men har inte ännu lyckats få någon hantverkare att ta på sig uppdraget.

 

Inventering av förråd

Utanför kontoret anslås ett dokument med bilder. Bilderna är underlag för sammanställning av ägare till specifika förråd och kommer att sammanställas i en förteckning och ny uppmärkning av förråd.

·       Kontaktperson för sammanställning är Ingrid Backfjärd, 42A

·       Markera i dokumentet utanför kontoret med ditt namn på förrådet eller meddela Ingrid vilket förråd som är ditt eget.

·       Om du har ett förråd som inte finns på någon av bilderna meddelas detta till Ingrid.

Om det händer något

Vi har avtal med HSB fastighetsservice för felanmälan och akuta reparationer.

·       Ring HSB jouren tel 0770-330050

·       Anmäl fel via din inloggning på HSB-portalen

Berör åtgärden något inom bostadsrätten tillfaller kostnaden för åtgärden bostadsrättsinnehavaren. Om jouren används helger eller utanför kontorstid blir kostnaden generellt högre. Var noga med att be den som åtgärdar felet beskriva var felet sitter.