Välkommen till BRF Ibisen

Ibisen består av 27 mindre lägenheter i storlekarna 30-50 kvm belägna mitt i centrala Luleå. Huset bygdes i mitten av 1980- talet och fungerade till en början som ett boende för yngre människor men har på senare år övergått till ett boende för alla åldrar.

Eftersom vi är en liten förening har vi en god gemenskap medlemmarna emellan. 2005 hölls en invigningsfest av gemensamhetslokalen som bjöd på god mat och trevlig stämning.

Varje vår och höst hjälps medlemmarna åt med att se över gården och de gemensamma utrymmerna, efter ett väl genomfört arbete samlas man sedan på gården där det bjuds på grillat.

Gården

Ibisen har en utegård med carport med plats för elva bilar samt en gräsyta till förfogande för medlemmarna. En liten terass finns där medlemmarna kan nyttja den gemensamma grillen. På gården finns sop- och cykelrum och större gemensamma balkonger på varje av de tre våningsplanen.

Gemensamma utrymmen

I huset finns nyrenoverad bastu och relaxrum och i anslutning till detta finns en gemensamhetslokal som fungerar bra till olika aktiviteter så som: fester, middagsbjudningar (sittplatser och porslin för trettio gäster), sällskapspel, konferens etc. Övernattnings möjlighet finns för två personer i intilliggande rum. Gemensamhetslokalen är även den nyrenoverad och mycket fräsch.

Styrelsen

styrelsen består av följande poster:
-En ordförande som i första hand fungerar som samordnare för styrelsemöten och föreningsstämmor.
-En vice värd, som ansvarar för fastighetsdriften.
-En revisor som kritiskt granskar föreningens utgifter.
-En sekreterare som för protokoll vid möten och stämmor.
-Två ordinarie ledamöter som bla fungerar som justerare.

I framtiden hoppas styrelsen på att få en kassör som ska ha överblick över föreningens ekonomi.