Föreningen

Bostadsrättsföreningen Oden är en förening som tillhandahåller främst bostadsrätter på fastigheterna Oden 14 (Valhallavägen 61) och Tor 1 (Valhallavägen 63-65) i Kalix. Totalt har vi 75 bostäder fördelade enligt följande:

3 st. 1 rum och kök
49st. 2 rum och kök
20 st. 3 rum och kök
3 st. 4 rum och kök

Utöver detta har vi även en lokal som i dagsläget hyrs av den statliga myndigheten Skogsvårdsstyrelsen. För lägenhetsinnehavarna finns det bland annat två tvättstugor, bastu med relax, vallarum m.m. att tillgå.

De tre husen färdigställdes i mitten av 50-talet och har genomgått omfattande renoveringar under årens lopp. Bland annat har badrummen byggts om när avloppsstammarna renoverades, ventilationen har åtgärdats, nya lägenhetsdörrar har inmonterats, elledningar har bytts ut m.m. Föreningen har alltid en fastställd underhållsplan för att kontinuerligt underhålla fastigheterna.