Om föreningen

Brf Trädgården ligger i det lugna och trivsamma bostadsområdet Lövskatan cirka 2 km från centrala Luleå. Här bor du nära service och goda kommunikationer som underlättar din vardag.

I utformandet av brf Trädgården har omgivningens karaktär satt sin prägel och ett stort fokus har legat på skapandet av föreningens utemiljö. Genom husens placering längs med Furumovägen, Södergatan och Genvägen bildas en lugn och skyddad innergård i brf Trädgården. En grön oas för gemenskap och trygghet där de privata uteplatserna angränsar till de gemensamma uterummet.

I byggnaderna på innergården finner du bland annat förråd och utrymme för trädgårdsredskap. Här ligger även gemensamhetslokalen för föreningsaktiviteter och festligheter, i lokalen ligger även en övernattningsdel som boende kan hyra för tillresta gäster. Notera att lokalen är djur och rökfri.