Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Information om e-faktura för Sparbanken Öresunds kunder

15 oktober 2015 Information till dig som tidigare har haft e-faktura hos HSB Skåne genom Sparbanken Öresund: då Sparbanken Öresund inte längre finns som bank vill vi påminna om att ert e-fakturamedgivande nu har blivit makulerat. Detta leder till att du inte kan betala din avgift via e-faktura. Däremot kan du söka om din e-faktura i din nya bank.

Har du haft autogiro på din avgift har vi fått information att de flesta banker flyttar autogiromedgivandet till ny bank. Vi råder dig dock att kontrollera detta i början av november.

Avgiften för november månad

Avgiften för november månad kommer inte att kunna betalas via e-faktura, om man inte anmält e-faktura i ny bank tidigare än 8 oktober. Denna avgift måste då betalas manuellt eller genom befintligt autogiro. Du som har haft e-faktura hos oss från Sparbanken Öresund har fått avi för november månad skickad till dig, till din bostadsadress.

Hur kan man betala sin avgift för november?

  • Kontakta ditt lokala HSB Skåne kontor och få en extra avi utskickad
  • Kontakta HSB Skåne Servicecenter 046–210 84 00 och få avi
  • Gå in på HSB Skåne Appen och hämta där bankgiro och OCR nummer som ska användas för november månads avgift.

Har du andra frågor så är du välkommen att ringa nedanstående personer som känner till mer om e-faktura.

Ann Weliaschitsch
Tel: 046–210 86 19                            
ann.weliaschitsch@skane.hsb.se  

Caroline Karlsson   
Tel: 046–210 85 85
caroline.karlsson@skane.hsb.se