Avtal

El

Gemensamt elavtal betyder att lägenheterna köper el från föreningen. Därför kan boende inte själva välja elavtal.

Förbrukningen mäts per lägenhet, och kan följas på Curves-portalen online. Lägenhetspärmen innehåller inloggningsupppgifterna.

Nuvarande elavtal för hela föreningen: Telge Energi, Vinterportfölj

Bredband

Föreningen har ett gemensamt avtal med Bredband2 för internet 1000/1000 samt IP telefoni. Boende bör inte själva ändra eller lägga till nya avtal (då slösar ni bara pengar).

TV

Föreningen har gemensamt avtal hos Tele2 för digitalt TV-utbud.

Försäkring

Föreningens försäkringnummer hos Länsförsäkringar: 2133657.14                                                        Observera att varje lägenhet måste ha egen hemförsäkring.

Städning trapphus

Vi har avtal för fastighetsskötsel, inklusive städning av trapphus, med HSB Östergötland. Städning av trapphus sker en gång i veckan.

Sopsortering och återvinning

Vi har en återvinningscentral i garaget under 10:an, för följande:

• Tidningspapper
  • Kartong
  • Plast
  • Metall
  • Glas (färgat, ofärgat)
  • Batterier
  • Glödlampor (lågenergi, lysrör, filament)
  • Elektronik
  • Grovsopor