Information till boende i Brf. Glasmästaren

Problem med bredband

Flera av oss i bostadsrättsföreningen Glasmästaren upplever problem med bredbandet. Därför har styrelsen varit i kontakt med Com Hem och framfört klagomål från oss i HSB Glasmästaren. Com Hem har mottagit klagomålet.

Om det uppstår problem framöver så är det viktigt att var och en gör en felanmälan till Com Hem för just eran uppkoppling. Detta är viktigt för att Com Hem ska kunna göra en riktig felsökning på alla nivåer. Det är eran privata uppkoppling som ni ska göra felanmälan utifrån. Om det uppstår en fråga om vilket gruppabonnemang som HSB Glasmästaren har så är HSB Glasmästarens kundnummer: 60781995

Felanmälan till Com Hem gör ni på telefonnummer: 90-222

Det är även viktigt för oss i styrelsen att var och en gör en felanmälan varje gång som fel uppstår. Detta för att vi då bättre kan påvisa att detta är ett större problem som verkligen rör flera hushåll.

Uppgradering av föreningsnätet för HSB Glasmästaren

I början av detta år, 2020 så hörde Com Hem av sig till oss i styrelsen om att de ska göra en uppgradering av föreningsnätet. Det som ska göras är en uppgradering till 10G-tekniken som innebär att vår fastighet kopplas direkt mot fibernätet. Fördelarna med detta är att nätet bland annat kommer att klara bredbandshastigheter på upp till 2 Gbit/s och bli ännu stabilare. Denna uppgradering innebär ett 30 minuters planerat avbrott i uppkopplingen.

Då Com Hem uppgav att detta skulle gjorts under kvartal tre år 2020 så har styrelsen blivit frågande till varför det inte har gjorts? Com Hem svarade att det beror på de rådande omständigheterna med corona som har gjort att arbetet dragit ut på tiden. Men de sa att uppgraderingen kommer ske under 2021.

Med vänliga hälsningar

Styrelsen HSB Glasmästaren.