Välkommen till HSB Haninge

HSB Haninge omfattar ca 150 bostäder på Aftongatan i Linköping. Området är lummigt, barnvänligt och trevligt.

Granne med området ligger Vidingsjö Motionscentrum med motionsspår, utegrillar och boulebana. Vidingsjöskogens och Ullstämmaskogens naturreservat ligger i närheten.

Vi har en innebandyrink, fotbollsmål, pulkabacke, flera fina lekplatser med goda klättringsmöjligheter, gungor och sandlådor för barn i alla åldrar att ha kul i! Området har begränsad fordonstrafik, vilket gör att dina barn kan känna sig trygga.

Det är 5 km till city. Bussförbindelserna är goda - hållplatsen heter Strågatan. Finns flera matbutiker och service vad gäller post i Vidingsjö området.

Föreningen bildades 1986 och första inflyttning skedde 1989. Föreningen äger fastigheten Rambalken 1 med adress Aftongatan 2-158.

Här nedanför hittar du foton från Aftongatan, några från när husen byggdes, och några nytagna. Tack till Alexander Lundkvist för de sistnämnda!

Nya och gamla bilder från Aftongatan