Felanmälan, teknisk förvaltning och underhåll

Felanmälan görs enklast via informationen under Att bo, i menyn ovan. Sedan "Felanmälan" i vänsterspalt. Kontaktinformation återfinns även i trapphus.

Teknisk förvaltning och underhåll sköts av HSB BoService. Dit anmäls fel i fastigheten, såsom avloppsproblem eller vattenskador. Icke akuta fel i de gemensamma delarna av fastigheten anmäls i första hand till vicevärdstelefonen eller e-post (info@storgarden.se) för bedömning av om vidare felanmälan ska ske eller inte.


Enligt avtal arbetar BoService löpande med bl.a. följande åtgärder.

Städning
Trapphusen städas en gång per vecka. En gång extra i veckan i entreplan och hiss under nov-mar. Fläckborttagning, avtorkning av räcken och snickerier, fönsterputsning i entre en gång per vecka. Fönster i trapphus två gånger per år. Yttre städning samt tömning av papperskorgar på gården sker veckovis.

Trädgård
Gläsklippning, trimning, rensning och ogräsbekämpning sker i olika intervaller. BoService ansvarar även för flaggning på allmänna flaggdagar. Årsvis sker även rensning av brunnar, lövhantering, räfsning/borstning på våren, kantskärning mot gräs, beskärning av träd och buskar, plantering och tillsyn sandlåda.

Vid behov ansvarar BoService även för borttransport av trädgårdsavfall, lampbyten ute, etc. 


Föreningen arbetar enligt en underhållsplan som uppdateras årligen.