Du kan alltid kan göra en felanmälan dygnet runt genom att logga in på Mitt HSB med ditt bankid.
Vill du prata med felanmälan på HSB Östra eller skicka e-post går det också bra.
Telefon: 010-442 56 00 - val 1
E-post: felanmalan.ostra@hsb.se
Telefontider
Måndag - torsdag 09.00 - 15.00
Lunchstängt 12.00 - 13.00
Fredagar 09.00 - 12.00
Vid akuta ärenden som är fara för fastighet eller person, kontakta jouren på telefon 010-470 50 64.
Denna information behöver du ha tillgänglig för att göra felanmälan så smidig som möjligt.
Om du önskar Rot-/Rutavdrag behöver du informera oss vid beställningen. Läs mer om Rot och Rut samt se om du har rätt till avdraget här.
Tänk på att du som bostadsrättsinnehavare ansvarar för ett visst underhåll i din lägenhet. Detta regleras genom din bostadsrättsförenings stadgar. Vissa tjänster som du felanmäler/beställer kan komma att faktureras dig.